Wydawanie duplikatów świadectw i legitymacji szkolnych
Dokumenty i warunki
W przypadku utraty oryginału świadectwa wystawionego przez szkołę, należy złożyć:
- wniosek o wydanie duplikatu sporządzony wg załączonego wzoru,
- potwierdzenie dokonania na wskazany rachunek bankowy opłaty za wydanie duplikatu,
- upoważnienie do odbioru duplikatu (w przypadku, gdy adresat wniosku nie może odebrać dokumentu osobiście).
W przypadku utraty oryginału legitymacji szkolnej, należy złożyć:
- wniosek o wydanie duplikatu sporządzony wg załączonego poniżej wzoru,
- potwierdzenie dokonania na wskazany rachunek bankowy opłaty za wydanie duplikatu legitymacji szkolnej,
- fotografię o wymiarach 35mm x 45 mm.
Za wydanie duplikatu świadectwa pobiera się opłatę w wysokości ustalonej w ustawie z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.).
Opłata za duplikat świadectwa wynosi 26 zł, a za duplikat legitymacji 9 zł.
Opłatę (zgodnie z zapisem § 18 ust. 3 ww. rozporządzenia) wnosi się na rachunek bankowy:
PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. JANA PAWŁA II W GŁOWACZOWEJ
Głowaczowa 51c, 39-217 Grabiny
nr rachunku: 98 1020 4405 0000 2102 0596 7254
z dopiskiem opłata za: duplikat świadectwa / duplikat legitymacji szkolnej
Szkoła ma możliwość wydać dokument elektroniczny – mLegitymacja. Warunkiem jej wydania jest posiadanie legitymacji papierowej. Dokument elektroniczny – mLegitymacja szkolna ma taką samą funkcję i moc prawną jak legitymacja wydana w wersji papierowej. Za pomocą usługi mLegitymacja szkolna można:
- potwierdzić, że jest się uczniem danej szkoły,
- skorzystać z ulg i zwolnień, które przysługują po okazaniu legitymacji.
Dzięki mLegitymacji możesz zapomnieć o noszeniu tradycyjnego dokumentu. To tradycyjna legitymacja szkolna, ale wyświetlana na ekranie telefonu. Wydanie i anulowanie mLegitymacji jest bezpłatne!
Kolejność działań, aby otrzymać dostęp do mLegitymacji:
- Pobrać wniosek, wypełnić i dostarczyć do sekretariatu szkoły.
- Wysłać zdjęcie dziecka (dzieci) za pośrednictwem dziennika elektronicznego UONET+ (aktualne zdjęcie spełniające wymogi zdjęcia dokumentowego w formacie JPG lub JPEG o rozmiarze max. 1MB i wymiarach 496 px wysokość x 354 px szerokość). Więcej informacji o zasadach prawidłowego zdjęcia do dokumentów.
- Oczekiwać w dzienniku elektronicznym informacji o odbiorze kodu QR i kodu aktywacyjnego do aplikacji mObywatel (osobisty odbiór rodzica w sekretariacie).
- Zainstalować aplikacje mObywatel ze sklepu Google Play. W usłudze Legitymacja szkolna zeskanować otrzymany kod QR oraz wpisać kod aktywacyjny mLegitymacji.
- Aby anulować (utrata telefonu, niepoprawnego działania, utrata tożsamości, rezygnacja z usług) mLegitymacje należy pobrać, wypełnić i dostarczyć wniosek do sekretariatu. Potwierdzenie uzyskujemy w dzienniku elektronicznym.
Wymagania techniczne dla urządzeń mobilnych:
- Systemy operacyjne Android w wersji 6.0
- Połączenia z Internetem.
Ważne linki:
- Ministerstwo Cyfryzacji – ważne usługi w smartfonie
- Informacje o publicznej aplikacji mobilnej
- Regulamin usługi mLegitymacja szkolna w Aplikacji mObywatel
- Instrukcja obsługi mLegitymacji