Wydawanie duplikatów świadectw i legitymacji szkolnych

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
30 marca 2021

Podstawa prawna
§ 23 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 stycznia 2017 r. w sprawie wydania świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych

Dokumenty i warunki
W przypadku utraty oryginału świadectwa wystawionego przez szkołę,  należy złożyć:

W przypadku utraty oryginału legitymacji szkolnej,  należy złożyć:

Za wydanie duplikatu świadectwa pobiera się opłatę w wysokości ustalonej w ustawie z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.).
Opłata za duplikat świadectwa wynosi 26 zł, a za duplikat legitymacji 9 zł. 

 

Opłatę (zgodnie z zapisem § 18 ust. 3 ww. rozporządzenia) wnosi się na rachunek bankowy:

PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. JANA PAWŁA II W GŁOWACZOWEJ

Głowaczowa 51c, 39-217 Grabiny

nr rachunku:  98 1020 4405 0000 2102 0596 7254

z dopiskiem opłata za: duplikat świadectwa / duplikat legitymacji szkolnej

 

Szkoła ma możliwość wydać dokument elektroniczny – mLegitymacja. Warunkiem jej wydania jest posiadanie legitymacji papierowej. Dokument elektroniczny – mLegitymacja szkolna ma taką samą funkcję i moc prawną jak legitymacja wydana w wersji papierowej.  Za pomocą usługi mLegitymacja szkolna można:

  • potwierdzić, że jest się uczniem danej szkoły,
  • skorzystać z ulg i zwolnień, które przysługują po okazaniu legitymacji.

Dzięki mLegitymacji możesz zapomnieć o noszeniu tradycyjnego dokumentu. To tradycyjna legitymacja szkolna, ale wyświetlana na ekranie telefonu. Wydanie i anulowanie mLegitymacji jest bezpłatne!

Kolejność działań, aby otrzymać dostęp do mLegitymacji:

  1. Pobrać wniosek, wypełnić i dostarczyć do sekretariatu szkoły. 
  2. Wysłać zdjęcie dziecka (dzieci) za pośrednictwem dziennika elektronicznego UONET+ (aktualne zdjęcie spełniające wymogi zdjęcia dokumentowego w formacie JPG lub JPEG o rozmiarze max. 1MB i wymiarach 496 px wysokość x 354 px szerokość). Więcej informacji o zasadach prawidłowego zdjęcia do dokumentów.
  3. Oczekiwać w dzienniku elektronicznym informacji o odbiorze kodu QR i kodu aktywacyjnego do aplikacji mObywatel (osobisty odbiór rodzica w sekretariacie).
  4. Zainstalować aplikacje mObywatel ze sklepu Google Play. W usłudze Legitymacja szkolna zeskanować otrzymany kod QR oraz wpisać kod aktywacyjny mLegitymacji.
  5. Aby anulować (utrata telefonu, niepoprawnego działania, utrata tożsamości, rezygnacja z usług) mLegitymacje należy pobrać, wypełnić i dostarczyć wniosek do sekretariatu.  Potwierdzenie uzyskujemy w dzienniku elektronicznym.

Wymagania techniczne dla urządzeń mobilnych:

  1. Systemy operacyjne Android w wersji 6.0
  2. Połączenia z Internetem.

Ważne linki:

 

Ewa Baryłecka-Buszta