Podstawowe cele i zadania

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
12 kwietnia 2021
  1. Celem szkoły jest zapewnienie uczniom zdobycia wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa ukończenia szkoły podstawowej.
  2. Szkoła zapewnia uczniom moralny, emocjonalny i fizyczny rozwój w zgodzie z ich potrzebami, możliwościami psychofizycznymi, w warunkach poszanowania ich godności osobistej oraz wolności światopoglądowej, wyznaniowej. W realizacji tego zadania szkoła respektuje przepisy prawa, zalecenia Publicznej Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej, a także zobowiązania wynikające z Powszechnej Deklaracji Praw Dziecka, ONZ oraz Konwencji o Prawach Dziecka.
  3. Szkoła sprawuje opiekę nad uczniami dostosowaną do ich potrzeb i możliwości.
  4. Szkoła umożliwia realizację obowiązku szkolnego dla uczniów mieszkających w jej obwodzie oraz kształtuje u uczniów poczucie tożsamości narodowej, religijnej zgodnie z życzeniami rodziców w oparciu o odrębne przepisy.
  5. Szkoła zapewnia:
  • zdobywanie rzetelnej wiedzy i umiejętności na poziomie umożliwiającym kontynuowanie nauki na wyższym etapie kształcenia, wspomaganie wszechstronnego i harmonijnego rozwoju każdego ucznia zgodnie z jego możliwościami,
  • uczniom mającym trudności w nauce udział w zajęciach wyrównawczych,
  • dokonanie świadomych wyborów przez absolwentów dalszego kierunku kształcenia,
  • kształcenie umiejętności wykorzystywania zdobytej wiedzy i przygotowanie młodzieży do rozwiązywania problemów współczesnego świata.
  1. Szkoła umożliwia rozwijanie zainteresowań i zdolności przez organizowanie kół zainteresowań, przedmiotowych, nauki języków obcych, zajęć rekreacyjno-sportowych oraz artystycznych.
  2. Realizację programów autorskich, innowacyjnych, eksperymentalnych i profilaktycznych oraz programów finansowanych ze środków Unii Europejskiej.
  3. Nauczyciele zatrudnieni w Szkole mogą w ramach stosunku pracy prowadzić zajęcia z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz w ramach programów finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej.
  4. Szkoła zapewnia uczniom z dysfunkcjami rozwojowymi i ich rodzicom korzystanie z pomocy pedagogicznej, psychologicznej i logopedycznej Publicznej Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w celu wyrównania braków i deficytów rozwojowych.
  5. Na wniosek rodziców uczniów Szkoła organizuje naukę religii lub zajęcia z etyki w wymiarze określonym odrębnymi przepisami.
  6. Nauka religii, etyki jest dobrowolna.

 

Ewa Baryłecka-Buszta